Ile czasu powinieneś uczyć się na egzamin teoretyczny?

TEORIA
Ile czasu powinieneś uczyć się na egzamin teoretyczny?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Tak naprawdę nie ma jednej jasnej i prawidłowej odpowiedzi na temat tego, jak długo trzeba uczyć się na egzamin teoretyczny na prawo jazdy. 

Przede wszystkim jednej osobie nauka pytań i znaków może iść łatwiej, drugiej nieco trudniej. Ponadto wiele zależy od tego, kiedy zaczynasz. Postaramy się przybliżyć czas, który powinien wystarczyć na naukę.

Nie taki diabeł straszny…

Przede wszystkim musisz wziąć pod uwagę fakt, że większość tego, co znajdziesz w internecie, a także to, czego dowiesz się od znajomych i rodziny, to mocno koloryzowane historie. Dziesiątki tysięcy pytań, ich zawiłość, często podchwytliwość, absurdalne odpowiedzi – to tak nie wygląda.

W bazie egzaminacyjnej jest około 3 tysięcy pytań i to na każdą kategorię prawa jazdy. Jeśli więc podchodzisz do egzaminu z kategorii B, możesz się spodziewać jednego z około 1500 pytań i to maksymalnie. Nawiasem mówiąc, masz wgląd w większość, jak nie wszystkie, pytania wraz z odpowiedziami. W sieci jest mnóstwo stron, które udostępniają testy teoretyczne, jedną z nich znajdziesz tutaj.

Dużo zależy od terminu egzaminu teoretycznego

Tak jak w szkole przed egzaminami, również w przypadku teorii na prawo jazdy musisz wiedzieć, kiedy zacząć. Nierozsądnym byłoby przyswajanie wiedzy kilka dni przed, nie zdążysz zapamiętać nawet kilkudziesięciu pytań, nie mówiąc już o znakach poziomych i pionowych. 

Warto podzielić to sobie na etapy, zwłaszcza że prawdopodobnie będziesz wiedział, kiedy mniej więcej przystąpisz do egzaminu. Gdy zaczynasz kurs, czeka Cię minimum 20 godzin jazd, zanim sam lub z pomocą instruktora zapiszesz się w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego na pierwszy test państwowy. Jeszcze wcześniej musisz zdać egzamin wewnętrzny.

Z własnego doświadczenia zalecamy przystąpienie do nauki jeszcze przed planowanym udziałem w kursie. Warto zacząć od znaków, bo prawdopodobnie okaże się, że większość z nich już znasz. Kup lub wypożycz, ewentualnie poproś szkołę, w której uczęszczasz na kurs, o książeczkę ze znakami. Ucz się z niej każdego dnia po około 30 min – tyle powinno wystarczyć. 

Najpierw przez kilka dni czytaj całość, wszystkie znaki od deski do deski, następnie podziel sobie książkę na kilka sekcji, na przykład znaki informacyjne, nakazu, zakazu, znaki poziome itp. Nad każdą sekcją spędź dwa do trzech dni. Na koniec znów wróć na kilka dni do czytania całej książeczki. Po około 2 tygodniach poznasz wszystkie potrzebne do egzaminu i jazdy praktycznej znaki drogowe.

Naucz się pytań w prosty i szybki sposób!

Nad pytaniami powinieneś przysiąść nieco dłużej, jest ich naprawdę sporo, ale sam się przekonasz, że wiele z nich ma bardzo proste i logiczne odpowiedzi. Zalecamy czytanie i przyswajanie sobie pytań również około 30 min każdego dnia oraz wykonywanie testów teoretycznych na podanej w artykule lub innej stronie internetowej.

Wykonuj na przykład 10 zestawów dziennie. Po kolejnych dwóch tygodniach powinieneś znać odpowiedź na większość pytań.

Jeśli zaczynasz naukę w tym samym czasie, kiedy rozpoczynasz kurs w szkole jazdy, możliwe, że ten miesiąc, który zaleciliśmy Ci przeznaczyć, zbiegnie się z pierwszym egzaminem wewnętrznym lub już tym państwowym. Podejdziesz do niego z wiedzą przyswajaną przez minimum 30 dni, musi się udać!

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Statystyki zdawalności na prawo jazdy w 2021 roku – jak wyglądały?
Statystyki zdawalności na prawo jazdy w 2021 roku – jak wyglądały?
Niektórym miastom zdecydowanie należy się łatka miejsc, w których trudno jest zdać prawo jazdy. Dobitnie pokazują to statystyki.
Statystyki zdawalności 2022 w Polsce – podsumowanie
Statystyki zdawalności 2022 w Polsce – podsumowanie
Statystyki dotyczące zdawalności egzaminów na prawo jazdy mówią jasno, że nie jest to proste i wiele osób potrzebuje kilku podejść, by móc cieszyć się legalnym prowadzeniem samochodu osobowego.
Rodzaje napędów motocyklowych. Lepszy łańcuch, pas czy wał napędowy?
Rodzaje napędów motocyklowych. Lepszy łańcuch, pas czy wał napędowy?
Układ napędowy odpowiada w motocyklu za przenoszenie mocy i momentu obrotowego na tylne koło. Współczesne wydania rozwiązań wykorzystywanych od dziesięcioleci — czyli łańcucha, pasa i wału napędowego, pozwalają na komfortowe i bezpieczne poruszanie się jednośladem w każdych warunkach (zarówno pogodowych i terenowych), bez konieczności uciążliwej konserwacji.
Ostatnie wpisy