Skuteczne pozycjonowanie wiąże się z przeprowadzeniem wielu określonych i ściśle wybranych działań, które mają w efekcie doprowadzić daną stronę aż na sam szczyt wyników w wyszukiwarce. Z reguły działania ta przeprowadza agencja SEO z odpowiednio dużym zapleczem najlepszych specjalistów, w tym copywriterów, programistów i pozycjonerów, którzy wspólnie opracowują najlepszą strategię działania na najbliższe dni, tygodnie, miesiące, a nawet lata w przypadku długich kampanii. Jednym z podstawowym działań jest audyt SEO, który dla większości dobrych agencji interaktywnych jest pierwszą czynnością wykonywaną tuż po podpisaniu umowy lub jeszcze przed jej zawarciem.
Co obejmuje audyt SEO strony?
Sformułowaniem audyt SEO opisuje się bardzo dokładną, szczegółową i precyzyjną analizę całej strony pod kątem jej obecnego stanu. Z reguły proces ten jest najważniejszym ze wszystkich, gdyż pozwala agencji na uzyskanie wielu wartościowych informacji na temat witryny WWW. W trakcie audytu SEO ocenia się między innymi:
- prędkość działania strony i jej optymalizację pod kątem ładowania,
- liczbę i nasycenie fraz kluczowych oraz ich zgodność z profilem działalności,
- stan adresów URL,
- hierarchię nagłówków oraz stan treści na stronie,
- ocenę witryny pod kątem technicznym,
- liczbę błędów zwracanych przez nieistniejące podstrony,
- obecność i zajmowane pozycje w wyszukiwarce Google,
- UX oraz UI,
- mapę strony oraz liczbę linków zewnętrznych i wewnętrznych,
- i wiele, wiele innych.
Sprawdzenie i dokładne przeanalizowanie wszystkich aspektów pozwala pozycjonerom na opracowanie dogodnej strategii działań w ujęciu długoterminowym i krótkoterminowym. Praca bez tych danych jest nie tyle utrudnione, co bardzo kosztowne. Wiele agencji uznaje audyt za podstawę rozpoczęcia współpracy, dzięki czemu mogą zapewnić skuteczne pozycjonowanie SEO.
Wpływ audytu SEO na dalsze działania i planowanie strategii
Audyt SEO jest dla każdej agencji interaktywnej sposobem zapoznania się z jej architekturą i możliwością dopasowania dalszych działań, nie wszystkie jednak uznają ten proces za najważniejszy. Część początkujących firm może zdecydować się na rozpoczęcie współpracy jeszcze przed uzyskaniem jakichkolwiek danych ze źródła, czyli z samej strony WWW, co z reguły stanowi podstawę do potraktowania jej oferty z dużą niepewnością. Firma, która chce podjąć się działań o nieznanym zakresie pracy, może w efekcie żądać znacznie większych sum pieniędzy za nieustalone działania. Czasami zatem odpowiedź na pytanie ile kosztuje SEO jest dość trudna.
Zdecydowanie dobrym pomysłem jest skorzystanie z darmowego audytu SEO, dostępnego w ofercie tylko nielicznych agencji interaktywnych na rynku. Taki audyt pozwoli na ocenę Twojej witryny i poznanie jej stanu bez podpisywania umów oraz angażowania gotówki, w ten sposób będziesz mógł również zaplanować budżet na przyszłe pozycjonowanie.
Fot. Myriam Jessier/unsplash.com