Co daje audyt SEO strony?

Co daje audyt SEO strony?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Skuteczne pozycjonowanie wiąże się z przeprowadzeniem wielu określonych i ściśle wybranych działań, które mają w efekcie doprowadzić daną stronę aż na sam szczyt wyników w wyszukiwarce. Z reguły działania ta przeprowadza agencja SEO z odpowiednio dużym zapleczem najlepszych specjalistów, w tym copywriterów, programistów i pozycjonerów, którzy wspólnie opracowują najlepszą strategię działania na najbliższe dni, tygodnie, miesiące, a nawet lata w przypadku długich kampanii. Jednym z podstawowym działań jest audyt SEO, który dla większości dobrych agencji interaktywnych jest pierwszą czynnością wykonywaną tuż po podpisaniu umowy lub jeszcze przed jej zawarciem.

Co obejmuje audyt SEO strony?

Sformułowaniem audyt SEO opisuje się bardzo dokładną, szczegółową i precyzyjną analizę całej strony pod kątem jej obecnego stanu. Z reguły proces ten jest najważniejszym ze wszystkich, gdyż pozwala agencji na uzyskanie wielu wartościowych informacji na temat witryny WWW. W trakcie audytu SEO ocenia się między innymi:

  • prędkość działania strony i jej optymalizację pod kątem ładowania,
  • liczbę i nasycenie fraz kluczowych oraz ich zgodność z profilem działalności,
  • stan adresów URL,
  • hierarchię nagłówków oraz stan treści na stronie,
  • ocenę witryny pod kątem technicznym,
  • liczbę błędów zwracanych przez nieistniejące podstrony,
  • obecność i zajmowane pozycje w wyszukiwarce Google,
  • UX oraz UI,
  • mapę strony oraz liczbę linków zewnętrznych i wewnętrznych,
  • i wiele, wiele innych.

Sprawdzenie i dokładne przeanalizowanie wszystkich aspektów pozwala pozycjonerom na opracowanie dogodnej strategii działań w ujęciu długoterminowym i krótkoterminowym. Praca bez tych danych jest nie tyle utrudnione, co bardzo kosztowne. Wiele agencji uznaje audyt za podstawę rozpoczęcia współpracy, dzięki czemu mogą zapewnić skuteczne pozycjonowanie SEO.

Wpływ audytu SEO na dalsze działania i planowanie strategii

Audyt SEO jest dla każdej agencji interaktywnej sposobem zapoznania się z jej architekturą i możliwością dopasowania dalszych działań, nie wszystkie jednak uznają ten proces za najważniejszy. Część początkujących firm może zdecydować się na rozpoczęcie współpracy jeszcze przed uzyskaniem jakichkolwiek danych ze źródła, czyli z samej strony WWW, co z reguły stanowi podstawę do potraktowania jej oferty z dużą niepewnością. Firma, która chce podjąć się działań o nieznanym zakresie pracy, może w efekcie żądać znacznie większych sum pieniędzy za nieustalone działania. Czasami zatem odpowiedź na pytanie ile kosztuje SEO jest dość trudna.

Zdecydowanie dobrym pomysłem jest skorzystanie z darmowego audytu SEO, dostępnego w ofercie tylko nielicznych agencji interaktywnych na rynku. Taki audyt pozwoli na ocenę Twojej witryny i poznanie jej stanu bez podpisywania umów oraz angażowania gotówki, w ten sposób będziesz mógł również zaplanować budżet na przyszłe pozycjonowanie.

Fot. Myriam Jessier/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Kacper 31.01.2022

    Audyt SEO jest najważniejszym elementem który daje ci możliwość wprowadzenia zmian na stronie, zwiększenie ruchu na stronie oraz wejścia na wyższą pozycje w wyszukiwarce google, niesie za sobą bardzo dużo korzyści które w przyszłości na pewno ci się opłacą. SEO jest bardzo złożonym procesem ale niesamowicie ważnym pozwoli ci również na planowanie i wdrażanie nowej strategii zaprojektowanej specjalnie dla twojej strony.

  • Waldemar 18.02.2022

    Audyt to chyba jedna z najlepszych okazji w życiu – nie dosyć, że darmowy, to do tego diabelnie skuteczny. Nie będę zagłębiać się w szczegóły, gdyż nie jestem specjalistom, a na stronie bez pomocy, jestem w stanie co najwyżej dodać akapit tekstu, dlatego jako jeden z zadowolonych usługobiorców agencji zajmującej się seo, chciałbym powiedzieć, że zastosowany w moim przypadku SXO Audyt, uzmysłowił mi, jak bardzo potrzebowałem pomocy. Dla osób niewtajemniczonych ta forma stanowi połączenie seo i ux’a, ponieważ zależało mi również na orientacji na odbiorcy. Teraz zapytany, od razu odpowiem – chcesz działać? Zacznij od audytu!

Rekomendowane
Kategoria C – jakimi pojazdami możesz uczyć się jeździć?
Kategoria C – jakimi pojazdami możesz uczyć się jeździć?
Rozpoczynasz kurs na prawo jazdy kategorii C? Sprawdź, jakimi pojazdami będziesz uczyć się jeździć!
Jazda na egzaminie we mgle – jak uniknąć wpadki?
Jazda na egzaminie we mgle – jak uniknąć wpadki?
Mgła może jesienią napsuć krwi wielu osobom, które podchodzą do egzaminów na prawo jazdy. Jak jednak skutecznie się z nią uporać?
Porady dla kierowców. Jak maksymalnie wykorzystać możliwości samochodu sportowego?
Porady dla kierowców. Jak maksymalnie wykorzystać możliwości samochodu sportowego?
Odkryj praktyczne wskazówki dotyczące maksymalnej wykorzystania potencjału samochodu sportowego. Dowiedz się, jak poprawić swoje doświadczenia z jazdy za sprawą ekspertyzy w zakresie aut wyścigowych.
Ostatnie wpisy