Każdy świeżo upieczony kierowca stoi przed nie lada wyzwaniem – które auto wybrać na początek? Z racji tego, że odpowiedzi jest zdecydowanie więcej niż pytań, dziś skupimy się wyłącznie na opiniach zaufanych testerów i ekspertów motoryzacyjnych. Który samochód okaże się najlepszy?
Yaris to jeden z samochodów, które mogłyby się znaleźć obok słownikowego hasła “samochód miejski”. Toyota ma niemałą wprawę w konstruowaniu przyjaznych kierowcom samochodów – na rynku dostępne są aż cztery generacje Toyoty Yaris. Dzięki swoim zgrabnym kształtom i niesamowitej zwinności samochód ten potrafi wybaczyć nawet kardynalne błędy młodego kierowcy. W zależności od generacji zadbane egzemplarze dostępne są od kilkunastu tysięcy złotych.
Klasyk wśród samochodów miejskich – 207-ka kusi swoimi klasycznymi kształtami i praktycznym podejściem do motoryzacji. Francuscy inżynierowie postarali się także o niezawodny silnik pod maską “lwa”. Jednostka napędowa jest przy tym bardzo wydajna i ekonomiczna – a to wyjątkowo ważne w przypadku samochodów miejskich. Poza tym, na rynku znajdziecie także bezpośredniego następcę tego samochodu – model 208. Na uwagę zasługuje przede wszystkim innowacyjny design, który wyróżnia się spośród innych miejskich automobili.
Clio wielu z nas kojarzy się przede wszystkim z pierwszym samochodem, na którym szlifujemy umiejętności za kółkiem oraz egzaminem na prawo jazdy – rzecz jasna, w zależności od tego, jakich samochodów używa Twój lokalny WORD. Zwinny, zgrabny i przede wszystkim wygodny – wbrew pozorom to kluczowe zalety w dobie niekończących się korków w godzinach szczytu.
Fiesta zdecydowanie wyróżnia się pośród innych pozycji naszego zestawienia za sprawą pokaźniejszych gabarytów. Zdecydowanie największą zaletą Fiesty jest to, że amerykańska marka wypuściła na rynek zaskakująco dużo wariantów silnikowych – z pewnością znajdziesz wśród nich ten najbardziej przez siebie preferowany. Niemniej jednak, jeśli marzysz o oszczędnościach związanych z instalacją LPG, to powinieneś wybrać inny samochód. Fordowskie silniki niezbyt dobrze znoszą takie zabiegi.
Któż nie słyszał o kultowej włoskiej 500-tce? Samochód ten jest ucieleśnieniem idealnego samochodu miejskiego – bez problemu znajdziesz miejsce parkingowe, zawrócisz na ciasnej uliczce i przemkniesz przez zakorkowane miasto. Po wznowieniu produkcji tego modelu w XXI wieku Fiat zaliczył ogromny sukces sprzedażowy. Minusem będzie przede wszystkim ograniczona ilość przestrzeni, jednak plusy przeważają szalę.
Na półmetku naszego zestawienia znajdują się trzy modele z Kraju Kwitnącej Wiśni. Pierwszym z nich jest Mazda 2. Trzeba przyznać, że japońscy inżynierowie i projektanci znają się na rzeczy – a zwłaszcza na jednostkach napędowych. Analogicznie do Fiesty, Mazda 2 jest nieco większym samochodem niż pozostałe pozycje na naszej liście. Niezawodny, komfortowy i ekonomiczny – cóż więcej chcieć?
Micra nie bez powodu jest liderem każdego zestawienia pierwszych samochodów do świeżo upieczonych kierowców. Modele z rodziny Mikry znane są z małego zapotrzebowania na paliwa oraz niskich kosztów codziennej eksploatacji maszyny. To wszystko w połączeniu z łatwym prowadzeniem sprawia, że próżno szukać lepszego kandydata.
Ostatnim z Japończyków na naszej liście będzie model marki Suzuki. Decydując się na Swift, możesz być pewny, że inżynierowie marki znani są z produkcji świetnych jednostek napędowych, które przy stosunkowo małej masie potrafią dostarczyć zastrzyku adrenaliny podczas krótszych lub dłuższych podróży.
Modele niemieckiej marki są wyjątkowo lubiane przez Polaków – przemawiają za tym przede wszystkim statystyki. Większość importowanych do Polski czterech kółek pochodzi zza miedzy – od naszych zachodnich sąsiadów. Corsa D to nowoczesna odpowiedź na wyzwania rynku motoryzacyjnego. Na uwagę zasługuje przede wszystkim praktyczne wnętrze oraz niebanalna stylistyka.
I w końcu – Seat Ibiza. Samochód, który jest wyjątkowo popularny wśród najmłodszych stażem lub wiekiem adeptów kierownicy. Produkowany na podstawie silników niemieckiego Volkswagena, Seat oferuje wszystko to, co najlepsze w samochodach miejskich – klasa, zgrabne kształty, oszczędność oraz zaskakująco dużą przestrzeń wewnątrz kabiny czy bagażnika.
(fot. pixabay.com)