Google Merchant – sprawdzony sposób na promocję sklepu online

Google Merchant – sprawdzony sposób na promocję sklepu online
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Wiąże się to z ogromną konkurencją. Jeśli chcesz trafiać ze swoją ofertą do nowych klientów, musisz zadbać o skuteczne działania reklamowe. Podpowiadamy, co może się sprawdzić.

Coraz więcej przedsiębiorców chce rozwijać swój biznes w przestrzeni internetowej. Nie bez powodu – z sieci korzysta wiele miliardów osób z całego świata, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Ważne jest przy tym podkreślenie, że najchętniej używamy wyszukiwarki Google – decyduje się na nią aż 97% użytkowników internetowych, co sprawia, że właśnie tam, najlepiej byłoby się promować. Jeśli prowadzisz sklep online, to skorzystaj z narzędzia Google Merchant, które nie pozwoli Ci zginąć wśród innych marek.

Google Merchant – to musisz wiedzieć!

Google Merchant to narzędzie ułatwiające zarządzanie e-commerce, stworzone przez amerykańską firmę z myślą o przedsiębiorcach prowadzących sklepy internetowe. System jest oparty na reklamie produktowej, która składa się ze zdjęcia przedmiotu, jego opisu i ceny. Reklama produktowa pomaga zwiększyć sprzedaż i świadomość marki wśród odbiorców. Skuteczną kampanię reklamy produktowej stworzymy właśnie przy pomocy Google Merchant. W tym celu będziemy musieli najpierw założyć konto Google, które daje dostęp do wszystkich narzędzi amerykańskiej firmy. Po założeniu konta podajemy najważniejsze informacje o naszej marce:

  • dane identyfikacyjne firmy,
  • dane strony internetowej firmy,
  • informacji o kraju prowadzonej działalności

Kolejnym krokiem jest wgranie informacji o produktach (tzw. pliku produktowego). Gdy pracownicy Google zweryfikują i zaakceptują produkty, Google Merchant dostarczy wszelkie informacje o naszej ofercie do wyszukiwarki.

Jakich efektów możemy spodziewać się dzięki korzystaniu z Google Merchant? Przede wszystkim osiągniemy wymierne korzyści sprzedażowe. Promocja w Google przełoży się na skuteczniejsze budowanie wizerunku i świadomości marki wśród odbiorców, co przekłada się na wyższe zyski. Zaletą Google Merchant jest również łatwa obsługa i brak konieczności posiadania zaawansowanych materiałów czy inwestowania ogromnych środków finansowych.

Google Merchant i co dalej?

Kampanie reklamy produktowej przeprowadzone dzięki Google Merchant możemy połączyć z innymi formami promocji. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, pomyśl o marketingu afiliacyjnym. To forma współpracy biznesowej, w której reklamodawca dostarcza wybrane produkty ze swojej oferty do partnera. Zadaniem partnera jest reklamowanie produktu w swoich kanałach, na przykład w mediach społecznościowych – na Facebooku czy Instagramie. Promocją towarów i usług w ramach marketingu afiliacyjnego często zajmują się popularni influencerzy.

Więcej o marketingu afiliacyjnym przeczytasz tutaj: https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Przyglądamy się młodym kierowcom. Czy stereotypy zawierają ziarno prawdy?
Przyglądamy się młodym kierowcom. Czy stereotypy zawierają ziarno prawdy?
Prezentujemy statystyki przedstawiające najważniejsze cechy charakterystyczne młodych kierowców.
Jak wybrać odpowiednie osprzęt do ochrony kabli: przewodnik po złączkach i rurach
Jak wybrać odpowiednie osprzęt do ochrony kabli: przewodnik po złączkach i rurach
Przewodnik przedstawiający kluczowe aspekty wyboru odpowiedniego osprzętu do ochrony kabli. Poruszamy temat różnych typów złączek i rur - dowiesz się, jakie są ich zalety i zastosowania.
Teoretyczny egzamin na kierowcę zawodowego – co musisz wiedzieć?
Teoretyczny egzamin na kierowcę zawodowego – co musisz wiedzieć?
Egzamin na kierowcę zawodowego to ważny etap w życiu. Sprawdź, jak się do niego przygotować, by nie zmarnować czasu i pieniędzy!
Ostatnie wpisy