Google Merchant – sprawdzony sposób na promocję sklepu online

Google Merchant – sprawdzony sposób na promocję sklepu online
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Wiąże się to z ogromną konkurencją. Jeśli chcesz trafiać ze swoją ofertą do nowych klientów, musisz zadbać o skuteczne działania reklamowe. Podpowiadamy, co może się sprawdzić.

Coraz więcej przedsiębiorców chce rozwijać swój biznes w przestrzeni internetowej. Nie bez powodu – z sieci korzysta wiele miliardów osób z całego świata, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Ważne jest przy tym podkreślenie, że najchętniej używamy wyszukiwarki Google – decyduje się na nią aż 97% użytkowników internetowych, co sprawia, że właśnie tam, najlepiej byłoby się promować. Jeśli prowadzisz sklep online, to skorzystaj z narzędzia Google Merchant, które nie pozwoli Ci zginąć wśród innych marek.

Google Merchant – to musisz wiedzieć!

Google Merchant to narzędzie ułatwiające zarządzanie e-commerce, stworzone przez amerykańską firmę z myślą o przedsiębiorcach prowadzących sklepy internetowe. System jest oparty na reklamie produktowej, która składa się ze zdjęcia przedmiotu, jego opisu i ceny. Reklama produktowa pomaga zwiększyć sprzedaż i świadomość marki wśród odbiorców. Skuteczną kampanię reklamy produktowej stworzymy właśnie przy pomocy Google Merchant. W tym celu będziemy musieli najpierw założyć konto Google, które daje dostęp do wszystkich narzędzi amerykańskiej firmy. Po założeniu konta podajemy najważniejsze informacje o naszej marce:

  • dane identyfikacyjne firmy,
  • dane strony internetowej firmy,
  • informacji o kraju prowadzonej działalności

Kolejnym krokiem jest wgranie informacji o produktach (tzw. pliku produktowego). Gdy pracownicy Google zweryfikują i zaakceptują produkty, Google Merchant dostarczy wszelkie informacje o naszej ofercie do wyszukiwarki.

Jakich efektów możemy spodziewać się dzięki korzystaniu z Google Merchant? Przede wszystkim osiągniemy wymierne korzyści sprzedażowe. Promocja w Google przełoży się na skuteczniejsze budowanie wizerunku i świadomości marki wśród odbiorców, co przekłada się na wyższe zyski. Zaletą Google Merchant jest również łatwa obsługa i brak konieczności posiadania zaawansowanych materiałów czy inwestowania ogromnych środków finansowych.

Google Merchant i co dalej?

Kampanie reklamy produktowej przeprowadzone dzięki Google Merchant możemy połączyć z innymi formami promocji. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, pomyśl o marketingu afiliacyjnym. To forma współpracy biznesowej, w której reklamodawca dostarcza wybrane produkty ze swojej oferty do partnera. Zadaniem partnera jest reklamowanie produktu w swoich kanałach, na przykład w mediach społecznościowych – na Facebooku czy Instagramie. Promocją towarów i usług w ramach marketingu afiliacyjnego często zajmują się popularni influencerzy.

Więcej o marketingu afiliacyjnym przeczytasz tutaj: https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać odpowiednie części do samochodów off-road?
Jak wybrać odpowiednie części do samochodów off-road?
Odkryj kluczowe aspekty, dzięki którem, dobór odpowiednich części do samochodów off-road stanie się prostszy i efektywniejszy. Poznaj sekrety prawidłowego wyboru i skuteczności takich komponentów.
Prawo jazdy. Technologia w służbie kursantów
Prawo jazdy. Technologia w służbie kursantów
W samochodach służących do nauki jazdy zamontowano urządzenie, które w sposób graficzny i dźwiękowy ostrzega kursanta.
Dostawczak uderzył w „L-kę”. Instruktor nauki jazdy  poszkodowany
Dostawczak uderzył w „L-kę”. Instruktor nauki jazdy poszkodowany
Kierujący samochodem dostawczym prawdopodobnie próbował uniknąć kolizji z poprzedzającym samochodem.
Ostatnie wpisy