Google Merchant – sprawdzony sposób na promocję sklepu online

Google Merchant – sprawdzony sposób na promocję sklepu online
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Wiąże się to z ogromną konkurencją. Jeśli chcesz trafiać ze swoją ofertą do nowych klientów, musisz zadbać o skuteczne działania reklamowe. Podpowiadamy, co może się sprawdzić.

Coraz więcej przedsiębiorców chce rozwijać swój biznes w przestrzeni internetowej. Nie bez powodu – z sieci korzysta wiele miliardów osób z całego świata, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Ważne jest przy tym podkreślenie, że najchętniej używamy wyszukiwarki Google – decyduje się na nią aż 97% użytkowników internetowych, co sprawia, że właśnie tam, najlepiej byłoby się promować. Jeśli prowadzisz sklep online, to skorzystaj z narzędzia Google Merchant, które nie pozwoli Ci zginąć wśród innych marek.

Google Merchant – to musisz wiedzieć!

Google Merchant to narzędzie ułatwiające zarządzanie e-commerce, stworzone przez amerykańską firmę z myślą o przedsiębiorcach prowadzących sklepy internetowe. System jest oparty na reklamie produktowej, która składa się ze zdjęcia przedmiotu, jego opisu i ceny. Reklama produktowa pomaga zwiększyć sprzedaż i świadomość marki wśród odbiorców. Skuteczną kampanię reklamy produktowej stworzymy właśnie przy pomocy Google Merchant. W tym celu będziemy musieli najpierw założyć konto Google, które daje dostęp do wszystkich narzędzi amerykańskiej firmy. Po założeniu konta podajemy najważniejsze informacje o naszej marce:

  • dane identyfikacyjne firmy,
  • dane strony internetowej firmy,
  • informacji o kraju prowadzonej działalności

Kolejnym krokiem jest wgranie informacji o produktach (tzw. pliku produktowego). Gdy pracownicy Google zweryfikują i zaakceptują produkty, Google Merchant dostarczy wszelkie informacje o naszej ofercie do wyszukiwarki.

Jakich efektów możemy spodziewać się dzięki korzystaniu z Google Merchant? Przede wszystkim osiągniemy wymierne korzyści sprzedażowe. Promocja w Google przełoży się na skuteczniejsze budowanie wizerunku i świadomości marki wśród odbiorców, co przekłada się na wyższe zyski. Zaletą Google Merchant jest również łatwa obsługa i brak konieczności posiadania zaawansowanych materiałów czy inwestowania ogromnych środków finansowych.

Google Merchant i co dalej?

Kampanie reklamy produktowej przeprowadzone dzięki Google Merchant możemy połączyć z innymi formami promocji. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, pomyśl o marketingu afiliacyjnym. To forma współpracy biznesowej, w której reklamodawca dostarcza wybrane produkty ze swojej oferty do partnera. Zadaniem partnera jest reklamowanie produktu w swoich kanałach, na przykład w mediach społecznościowych – na Facebooku czy Instagramie. Promocją towarów i usług w ramach marketingu afiliacyjnego często zajmują się popularni influencerzy.

Więcej o marketingu afiliacyjnym przeczytasz tutaj: https://adsright.pl/marketing-afiliacyjny/.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Przepisy drogowe 2021 – co się zmieni lub już zmieniło?
Przepisy drogowe 2021 – co się zmieni lub już zmieniło?
Czy wiesz, jakie dokładnie przepisy o ruchu drogowym wejdą w życie w roku 2021? Jeśli nie, przeczytaj ten artykuł! Dowiesz się z niego również, jakie dodatkowe zmiany mogą, ale nie muszą wejść jeszcze w tym roku!
Elektryki i hybrydy — jak się sprawdzają jako samochody służbowe?
Elektryki i hybrydy — jak się sprawdzają jako samochody służbowe?
Jak wykorzystać samochód elektryczny do celów służbowych maksymalnie skutecznie?
Singapur i… egzamin prawa jazdy na rower elektryczny
Singapur i… egzamin prawa jazdy na rower elektryczny
Cyfrowy egzamin zdaje się jednorazowo i nie wymaga odnawiania. Koszt wynosi około 5 dolarów singapurskich.
Ostatnie wpisy