Pytania teoretyczne na egzamin B+E – przykłady

EGZAMINYTEORIA
Pytania teoretyczne na egzamin B+E – przykłady
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Prawo jazdy kategorii B+E pozwala na poruszanie się pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony wraz z przyczepą o DMC większej niż 750 kilogramów. Aby go zdać, należy wcześniej zaliczyć kat. B, w której teoria sprawia problemy wielu osobom. 

Kategoria B+E jest raczej dość zapomniana i bardzo rzadko posiadają ją kierowcy w naszym kraju. Pozwala ona na prowadzenie zestawu składającego się z samochodu osobowego i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 750 kilogramów, lecz nie większej niż 3,5 tony. Aby ją zdać, należy oczywiście posiadać zwyczajną kategorię B. Ta jednak potrafi sprawiać problemy niektórym na etapie egzaminu teoretycznego. Jakie pytania spotkamy na teoretycznej części egzaminu na prawo jazdy kategorii B?

Prawo jazdy kategorii B – przebieg egzaminu teoretycznego

Egzamin na prawo jazdy składa się z dwóch części. Podstawowej składającej się z 20 pytań, na której odpowiadamy tak lub nie, oraz z części specjalistycznej liczącej 12 pytań. W drugiej części na pytania odpowiadamy poprzez wybór jednej z trzech wcześniej przygotowanych odpowiedzi. Wszystkie pytania są za 1, 2 albo 3 punkty i za 32 pytania możemy zdobyć łącznie 74 punkty. Aby zaliczyć test, należy osiągnąć wynik co najmniej 68 punktów. Margines na błędy jest więc dość niewielki. 

Pytania w części podstawowej dotyczą wyświetlanego materiału wideo lub zdjęcia, a w części specjalistycznej zdjęcie może być tylko przykładowe i lekko obrazować to, czego dotyczy pytanie. 

Prawo jazdy kategorii B – przykładowe trudne pytania

Egzamin skonstruowany jest tak, że niektóre pytania mają zasiać ziarno niepewności w egzaminowanym lub sprawdzić jego wiedzę, o której na co dzień się zapomina albo się z niej nie korzysta. Jedno z takich pytań dotyczy tego, jak długi może być zestaw samochodu z przyczepą na przykład kempingową. Jest to informacja, która przydaje się bardzo rzadko, więc wiele osób może po prostu tej liczby nie znać. Prawidłowa odpowiedź na takie pytanie to 18,75 metra.

Problemy może sprawić także pytanie dotyczące tego, jakie występuje ryzyko poślizgu w deszczu. Podane odpowiedzi to: 

  1. największe w początkowej fazie deszczu, 
  2. najmniejsze w początkowej fazie deszczu, 
  3. największe w końcowej fazie deszczu. 

Prawidłowa odpowiedź z podanych to A, gdyż na samym początku opadów nie zostały wymyte jeszcze wszystkie płyny i zabrudzenia zalegające na drodze. 

Bardzo często egzaminowani odpowiadają źle w pytaniu dotyczącym znaku D-3, który informuje o drodze jednokierunkowej. Pytanie dotyczy tego, czy za takowym znakiem można wykonać manewr cofania. Z powodu tego, że cofanie jest zakazane w miejscach, gdzie ruch odbywa się w jednym kierunku, takich jak autostrady czy drogi ekspresowe, wielu kursantów myśli, że dotyczy to wszystkich dróg jednokierunkowych. Prawda jest jednak taka, że na zwyczajnej drodze tego typu można wykonać manewr cofania, jeśli jest on bezpieczny i możliwy do przeprowadzenia.

To zaledwie kilka z wielu pytań, które czekają na egzaminie teoretycznym na prawo jazdy. Najważniejsze jest jednak, by po prostu regularnie powtarzać problematyczne zagadnienia i wykonywać testy. Dzięki takiej pracy egzamin nie powinien sprawić problemów.

Zdjęcie główne: Nguyen Dang Hoang Nhu/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co zrobić, gdy egzaminator wyda polecenie niezgodne z przepisami?
Co zrobić, gdy egzaminator wyda polecenie niezgodne z przepisami?
Egzamin na prawo może stawiać na drodze przyszłych kierowców wiele pułapek. Co, jeżeli egzaminator wyda niezgodne z prawem polecenie?
Jak przenośniki łańcuchowe mogą zwiększyć efektywność w przemyśle energetycznym?
Jak przenośniki łańcuchowe mogą zwiększyć efektywność w przemyśle energetycznym?
Odkryj, jak przemysł energetyczny może zwiększyć swoją efektywność dzięki zastosowaniu przenośników łańcuchowych. Dowiedz się, jak technologia ta może przyczynić się do oszczędności czasu i zasobów.
Co trzeba zrobić, żeby zostać diagnostą samochodowym?
Co trzeba zrobić, żeby zostać diagnostą samochodowym?
Interesuje Cię praca jako diagnosta samochodowy? Okazuje się, że jest to rzeczywiście bardzo ciekawa profesja, która idealnie pasuje do każdego pasjonaty motoryzacji. Dlatego, jeżeli Ty również zastanawiasz się nad tym, aby pracować w tym zawodzie, warto dowiedzieć się, co dokładnie należy zrobić, aby pracować jako diagnosta samochodowy.
Ostatnie wpisy