Jak często należy wymieniać filtr oleju?

Jak często należy wymieniać filtr oleju?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Zaglądając do wnętrza samochodu, znajdziemy kilka rodzajów filtrów. Każdy z nich pełni istotne funkcje i o ich stan trzeba dbać. Jednocześnie mają to do siebie, że dość szybko się zużywają. Oznacza to, że należy je wymieniać w częstotliwości podanej przez producenta. Jednym z podstawowych filtrów jest filtr oleju. Kiedy należy udać się do mechanika w związku z montażem nowego?

Najważniejszym zadaniem, jakie spełnia filtr oleju, jest eliminacja zanieczyszczeń z oleju silnikowego. Dostają się one do niego razem z produktami spalania i powietrzem. Jeśli wymiana filtru oleju jest przez kierowcę bagatelizowana, nie może być zaskoczony, że właściwości smarne oleju się obniżają. W efekcie dochodzi do szybszego zużycia się silnika.

Gdzie wymienić filtr oleju?

Ważne, by wymiany dokonał mechanik, który się na tym zna i do samochodu zamontuje filtr renomowanego producenta. Możemy mieć pewność, że tak właśnie się stanie, kiedy postawimy na współpracę z warsztatami Q Service Castrol. To renomowana marka, którą doceniło wielu kierowców. Punkty, w jakich pracują specjaliści, są już właściwie w całej Polsce, a najłatwiej znajdziemy je, korzystając z zamieszczonej na stronie wyszukiwarki: https://qservicecastrol.eu/warsztaty/usluga-wymiana-oleju-i-filtra-oleju/. Część właścicieli samochodowych decyduje się na wymianę oleju i filtra przy okazji przeglądu. Ten również wykonamy w Q Service Castrol i ponownie możemy skorzystać z wyszukiwarki https://qservicecastrol.eu/warsztaty/usluga-przeglad-podstawowy/.

Kiedy wymieniać filtr oleju?

Patrząc na to, jak istotną funkcję pełni filtr oleju, widać, że jego wymiany nie można bagatelizować. Kiedy to zrobić? Producenci zalecają, by wykonywać ją systematycznie co 10-15 tys. kilometrów albo raz do roku. Jak widać, optymalny termin wymiany może być różny. Po pierwsze, możemy spotkać się z nieco innymi wytycznymi producenta. Po drugie, każdy z nas może z różną intensywnością eksploatować pojazd. Dla jednego kierowcy bariera 10 tys. kilometrów jest trudna do przeskoczenia, bo jeździ rzadko i na krótkich odcinkach. Dla drugiego jest to wartość, jaką osiąga bardzo szybko. Jednak nawet w przypadku gdy jeździmy mało i rzeczywiście daleko nam do liczby kilometrów, o jakiej mówią producenci, o oleju i filtrze nie zapominajmy. Stary olej nie będzie służył samochodowi, stąd dbajmy, by raz na rok rzeczywiście odwiedzić warsztat.

Jak wygląda filtr oleju i gdzie się znajduje?

W zależności od tego, jakiego producenta filtr znajduje się w naszym pojeździe, może się on trochę różnić, ale zazwyczaj ma postać metalowej puszki z wlotowymi i wylotowymi otworami. Posiada też wbudowany materiał odpowiedzialny za zbieranie zanieczyszczeń. Z reguły filtr znajduje się przy dolnej części silnika albo obok korka wlewu oleju. Aby wymienić filtr potrzebny będzie specjalny klucz do filtrów oleju. W przeciwnym razie jego odkręcenie może okazać się trudne. Część kierowców wymienia filtr na własną rękę, ale w trosce o auto lepiej powierzyć to mechanikowi.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy warto jeszcze robić prawo jazdy na kategorię T?
Czy warto jeszcze robić prawo jazdy na kategorię T?
Prawo jazdy kategorii T jest dość zapomniane wśród większości kierowców i dobrze kojarzą je głównie rolnicy. Czy jego wyrobienie jest opłacalne?
Zdawanie egzaminu w Słowacji – procedury i opłacalność
Zdawanie egzaminu w Słowacji – procedury i opłacalność
Zdanie prawa jazdy to dla wielu osób koszmar i dlatego niektórzy chcą dokonać tego w innym państwie. Jak wyglądają procedury, opłacalność i przede wszystkim legalność dokonywania tego w Słowacji?
Wyprowadzenia auta z poślizgu – poznaj zasady postępowania
Wyprowadzenia auta z poślizgu – poznaj zasady postępowania
Chcesz wiedzieć, jak skutecznie wyjść z poślizgu? Podpowiemy, jak to zrobić, kiedy przyczepność z nawierzchnią straci tylna oraz przednia oś. Sprawdź już teraz!
Ostatnie wpisy