Wjazd na wzniesienie na egzaminie – jak skutecznie go zdać?

PRAKTYKA
Wjazd na wzniesienie na egzaminie – jak skutecznie go zdać?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Trzecie zadanie egzaminacyjne na placu, czyli wjazd pod wzniesienie. Szczerze mówiąc, najmniej obawiamy się tego etapu egzaminu na prawo jazdy. 

Jak się jednak okazuje, często popełniamy tutaj błędy. Najczęściej auto wtedy gaśnie, my musimy zadanie wykonać jeszcze raz, a to dodatkowy stres i minusowe punkty u egzaminującego. Jak więc wykonać ten manewr poprawnie?

Wjazd pod wzniesienie – krok po kroku

Chcemy dziś opisać manewr o nazwie wjazd na wzniesienie krok po kroku. Wszystko po to, abyś mógł później wykonać go za pierwszym razem i bez obaw podejść do następnego zadania, jakim będzie już oczywiście wyjazd na miasto.

Wiemy bowiem, że źle wykonany wjazd może mocno zestresować, a to skutkuje później nerwową jazdą po ulicach. Opiszemy, jak to zrobić w sposób najłatwiejszy, aby zadanie bez problemu zaliczyć!

Krok 1: Wjeżdżamy na wzniesienie, zatrzymujemy się dopiero wtedy, gdy egzaminator wskaże punkt, w którym powinniśmy to zrobić. 

Krok 2: Po zatrzymaniu się należy wrzucić bieg jałowy, zdjąć lewą nogę ze sprzęgła jednocześnie trzymając wciśnięty pedał hamulca nogą prawą. Na tym etapie pozostaje już tylko zaciągnięcie ręcznego. Tutaj mała uwaga: pamiętaj o tym, aby nie przyciskać guziczka na dźwigni hamulca ręcznego. Zabraknie wtedy charakterystycznych dźwięków, które powinien usłyszeć egzaminator. Kiedy zaciągniesz ręczny, możesz zwolnić nogę z hamulca.

Krok 3: Teraz przechodzimy do wrzucenia pierwszego biegu. W tym celu wciskasz oczywiście pedał sprzęgła do oporu i wbijasz odpowiedni bieg na drążku. Na tym etapie nie zmieniasz jeszcze ustawienia prawej nogi, nie ruszasz także hamulca ręcznego.

Krok 4: Kiedy bieg jest wrzucony, a sprzęgło wciśnięte do oporu, rozpocznij wciskanie pedału gazu najlepiej do momentu, gdy obroty na obrotomierzu sięgną od 2 do 2,5 tysiąca obrotów. 

Krok 5: Jesteśmy przy części najtrudniejszej dla wielu osób egzaminowanych, czyli przy zwalnianiu sprzęgła oraz hamulca ręcznego jednocześnie. Najlepiej robić to stopniowo. Bardzo dobrym wyznacznikiem tego, czy auto chce już ruszyć, czy też nie jest unosząca się ku górze maska pojazdu. Gdy tak się dzieje, możesz śmiało dalej puszczać sprzęgło i hamulec ręczny.

Krok 6: Opuściłeś hamulec ręczny i na odpowiednim poziomie utrzymałeś sprzęgło, auto ruszyło. Pozostaje teraz zwiększenie nieco prędkości i puszczenie pedału sprzęgła. Zadanie zaliczone.

Ten najprostszy sposób stosowany jest przez wiele osób egzaminowanych. Nic dziwnego, w końcu daje niemal stuprocentową gwarancję, że całe zadanie zostanie wykonane poprawnie. 

Dzięki wykonaniu wjazdu na wzniesienie za pierwszym razem i bez najmniejszych problemów możesz mieć pewność, że jazda po mieście przyjdzie Ci nieco łatwiej.

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Na pamięć, czy na zrozumienie — jak się uczyć do egzaminu teoretycznego
Na pamięć, czy na zrozumienie — jak się uczyć do egzaminu teoretycznego
Jak skutecznie uczyć się do egzaminu teoretycznego na prawo jazdy? Mamy na to kilka niezawodnych, sprawdzonych sposobów. Droga do zostania kierowcą nie musi być usłana cierniami.
Statystyki zdawalności w innych krajach Unii Europejskiej – jak wypada Polska?
Statystyki zdawalności w innych krajach Unii Europejskiej – jak wypada Polska?
Chcesz zdać prawo jazdy, ale obawiasz się egzaminu? Wydaje Ci się, że w innych krajach jest to łatwiejsze? Poznaj statystyki zdawalności prawa jazdy w innych krajach Unii Europejskiej.
W ubiegłym roku prawo jazdy zdobyło 21% osób mniej. Najgorszy był kwiecień
W ubiegłym roku prawo jazdy zdobyło 21% osób mniej. Najgorszy był kwiecień
Z danych Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych wynika, że w 2020 roku zauważyliśmy spadek aż o 21,28% w porównaniu do roku poprzedniego.
Ostatnie wpisy