Elektryki i hybrydy — jak się sprawdzają jako samochody służbowe?

Elektryki i hybrydy — jak się sprawdzają jako samochody służbowe?
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Miejska jazda samochodem elektrycznym zapewnia możliwości niedostępne dla spalinówek – jazda buspasem, niskie koszty użytkowania, czy darmowe parkowanie to tylko niektóre z nich. Elektryki mogą zaoferować kilkaset kilometrów zasięgu, więc przy codziennych dojazdach do pracy po kilka, kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt kilometrów nie muszą być ładowane każdego dnia. A jak „elektryk” sprawdziłby się jako samochód służbowy, który musi pokonać 100-200 kilometrów dziennie? Z domu do pracy, w pracy jazda na spotkanie z partnerem w interesach, potem dojazd do klienta, do banku, powrót do biura, do kontrahenta i do domu. Dzięki zaletom samochodów elektrycznych wszystko da się załatwić szybciej. Jak wykorzystać samochód elektryczny do celów służbowych maksymalnie skutecznie?

Służbowe auto na prąd – efektywne ładowanie kluczem do sukcesu

Największe obawy kierowców są związane z czasem ładowania samochodu. Ładowanie z gniazdka trwa przecież bardzo długo. Jednak kupując samochód elektryczny, liczymy się z tym, że musimy mu zapewnić stałe miejsce w garażu. Jeżeli dysponujemy podwórkiem z garażem lub miejscem parkingowym w bloku, to sprawę rozwiązuje zamontowanie ładowarki typu Wallbox. To rozwiązanie sprawia, że samochód elektryczny staje się wygodny jak smartfon.

Jaguar I-PACE – elektryk nie tylko na zakupy i dojazd do pracy

Zadania samochodu służbowego może skutecznie realizować Jaguar I-PACE – luksusowy elektryczny SUV. Samochód, jak na Jaguara przystało, doskonale spełnia funkcję reprezentacyjną, a zasięg do 470 kilometrów pozwala załatwić wiele spraw nie tylko w mieście i jego najbliższych okolicach. 

Domowa ładowarka Wallbox pozwala naładować wyczerpujący się akumulator Jaguara I-PACE do pełna w około 12 godzin i 45 minut. Dzięki temu nawet po maksymalnym wykorzystaniu jego zasięgu samochód może następnego dnia znów służyć w trakcie pracy. Wystarczy podpiąć go do ładowania po powrocie do domu. W ciągu godziny ładowania Wallbox zwiększa zasięg o około 35 kilometrów. Zaletą ładowania samochodu w domu jest również brak konieczności oczekiwania w kolejkach na stacji benzynowej. 

Będąc poza domem, warto jednak znać lokalizację najbliższych stacji ładowania. Ta wiedza pozwoli sprawnie pokonywać większe dystanse – szybka ładowarka DC o mocy 50 kW zwiększa zasięg Jaguara I-PACE o 60 kilometrów w 15 minut.  Jeżeli w miejscu docelowym samochód nie ma dostępu do Wallboxa czy stacji ładowania, można go również opcjonalnie naładować z gniazdka 230 V. Potrwa to nieco dłużej niż przy ładowarkach o dużej mocy. Pozwala jednak załatwić wszystkie sprawy w najbliższej okolicy i przygotować samochód do wyjazdu w trasę powrotną.

Napęd hybrydowy – gotowy do częstych podróży służbowych

Jeżeli jednak dalekie wyjazdy służbowe zdarzają bardzo często, to lepszym rozwiązaniem może być hybryda plug-in. Silnik elektryczny pozwala znacząco obniżyć spalanie, a napęd spalinowy zapewnia możliwość jazdy bez przerw na ładowanie. Tankując paliwo do samochodu hybrydowego, zyskujemy tak samo duży, a nawet większy zasięg, niż przy napędzie spalinowym – około 600-800 km. Zasięg samochodu hybrydowego zwiększa dodatkowo energia zgromadzona w akumulatorze – w trybie elektrycznym dystans możliwy do przejechania wynosi zazwyczaj około 40-60 km. 

Na rynku możemy znaleźć także hybrydy typu MHEV. Charakterystyką jest im znacznie bliżej do klasycznych silników spalinowych z systemem stop-start. Dosyć istotną kwestią jest jednak to, na jakie paliwo do hybrydy, a właściwie jej silnika spalinowego się zdecydujemy. Wybierając hybrydę MHEV z silnikiem benzynowym możemy liczyć na samochód, który zapewni sportowe wrażenia i przyjemność z jazdy. 

Decydując się na połączenie diesla wspieranego silnikiem elektrycznym, otrzymamy samochód zapewniający oszczędną jazdę nawet na bardzo dalekich trasach. Wysoki moment obrotowy przyda się także podczas holowania i jazdy w trudniejszym terenie. 

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Nowe przepisy dla pieszych 2021 – tłumaczymy co wolno, a czego nie wolno na pasach!
Nowe przepisy dla pieszych 2021 – tłumaczymy co wolno, a czego nie wolno na pasach!
Nowe przepisy dla pieszych 2021 - tłumaczymy co wolno, a czego nie wolno na pasach! Jakie zmiany czekają przechodniów i kierowców?
Czy nauka jazdy online jest efektywna? Rozważamy za i przeciw
Czy nauka jazdy online jest efektywna? Rozważamy za i przeciw
Poznaj skuteczność nauki jazdy online, analizując zalety i wady tego rozwiązania. Czy to nowoczesny sposób na zdobycie uprawnień do prowadzenia pojazdów?
Czy warto wdawać się w dyskusję z egzaminatorem?
Czy warto wdawać się w dyskusję z egzaminatorem?
Bardzo często to od egzaminatorów zależy, czy zdamy egzamin na prawo jazdy. To oni wyznaczają jego przebieg i stwierdzają, czy poprawnie wykonaliśmy zadanie. Czy warto wdawać się z nimi w dyskusję?
Ostatnie wpisy