Wysoka widoczność firmy w sieci pozwala dotrzeć do większej liczby osób, a jednym z czynników, który może wpłynąć na pozycjonowanie, jest SSL. Jak wygląda ta kwestia w przypadku szkoły jazdy?
SEO szkoły jazdy – klucz do widoczności w sieci
Termin „SEO” dotyczy optymalizacji witryny w celu spełnienia wymogów wyszukiwarek internetowych – jest to główny składnik pozycjonowania. Działania wchodzące w skład SEO obejmują zarówno dokonywanie zmian w kodzie źródłowym witryny, jak i przygotowywanie wysokiej jakości treści z naciskiem na odpowiednie słowa kluczowe. Efektem wszystkich tych czynności ma być wyświetlanie się danej strony na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. To złożony proces, który wymaga stałego dostosowywania się do zmian w algorytmach, jednak skuteczne SEO potrafi przynieść ogromne zyski.
Pozycjonowanie można podzielić na dwa obszary:
- wewnętrzne – dostosowanie kodu pod indeksowanie przez roboty wyszukiwarek, publikowanie odpowiednich treści;
- zewnętrzne – przede wszystkim pozyskiwanie linków z innych stron.
Częścią pierwszego rodzaju pozycjonowania jest także zabezpieczenie strony, między innymi przez certyfikaty SSL. Aby dowiedzieć się więcej na temat procesów wchodzących w skład SEO, warto odwiedzić strony firm działających w tej branży, takie jak https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/.
Certyfikat SSL – gwarancja bezpieczeństwa użytkowników
Czym jest certyfikat SSL? Czy ma wpływ na SEO? Od technicznej strony jest to przede wszystkim zbiór algorytmów i technik, które służą zwiększeniu bezpieczeństwa w sieci. Dzięki zgodności z SSL strony mogą przekazywać dane użytkowników bez ryzyka przechwycenia przez strony trzecie. Od pewnego czasu jest to także istotny czynnik rankingowy dla algorytmów wyszukiwarek – bez SSL znacznie ciężej będzie osiągnąć wysoką pozycję.
Ze względu na kluczową rolę danych osobowych w internecie certyfikat SSL jest już uważany za standard i podstawowy wymóg przy tworzeniu stron internetowych. Warto pamiętać, że niezabezpieczone informacje, które dostaną się w niepowołane ręce, mogą wyrządzić spore szkody. Jest to szczególnie istotne w przypadku witryn, na których wprowadzane są najbardziej wrażliwe informacje, takie jak adresy, dane dotyczące płatności czy informacje z oficjalnych dokumentów.
Jak rozpoznać, czy dana strona dysponuje certyfikatem SSL?
Informacje o certyfikacie SSL rzadko znajdziemy na samej stronie, jednak istnieje kilka sposobów, by zweryfikować, czy dana witryna jest w stanie zapewnić odpowiednie zabezpieczenie danych. Jak określić, czy możemy bezpiecznie wprowadzić wrażliwe informacje?
- Na pasku zadań w przeglądarce widnieje symbol zamkniętej kłódki. Gdy kłódka jest otwarta lub nie ma jej wcale, oznacza to, że odwiedzana witryna nie ma aktywnego certyfikatu SSL.
- Strona korzysta z odpowiedniego protokołu – adres internetowy strony zaczyna się od „https://” (HTTP Secure) zamiast „http://”.
- Niektóre przeglądarki mogą zmieniać kolor paska adresu na zielony lub informować użytkownika o zabezpieczeniach w inny sposób. Co więcej, przy braku certyfikatu SSL możemy spotkać się ze stosownym komunikatem od razu po przejściu na niezabezpieczoną witrynę.
Pozycjonowanie strony szkoły jazdy – SSL ma kluczowe znaczenie
Wielu użytkowników zainteresowanych szkołami jazdy decyduje się na poszukiwania za pośrednictwem sieci. Z tego względu firmy świadczące tego typu usługi zdecydowanie powinny zadbać o pozycjonowanie – to najlepszy sposób, by dotrzeć do większej liczby klientów. Nawet jeśli treść strony będzie idealnie przygotowana, jej pozycja może być znacznie niższa w przypadku braku certyfikatu SSL. Jego obecność to także potwierdzenie dla użytkowników, że mogą czuć się bezpiecznie w obrębie danej strony. Warto także mieć na uwadze, że tego typu certyfikaty są ograniczone czasowo – najczęściej odnawia się je co roku.
Fot.: skylarvision/pixabay.com